Follow The Metal Crypt on Twitter  The Metal Crypt on Facebook

Author Topic: Current Playlist  (Read 1954970 times)

Offline Luxi

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 577
  • "SADISTIC FUCKING INTENT!!!"
Re: Current Playlist
« Reply #15420 on: November 06, 2017, 11:40:45 pm »
Agreed with everyone about the Beast in Black. Indisputable now that Anton was the key ingredient in Battle Beast.

Off topic (almost). Too bad their European tour ended so soon... They were treated like shit. They were supporting W.A.S.P., so I guess I don't have to say more really...
"Live for today... tomorrow never comes".

Offline Luxi

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 577
  • "SADISTIC FUCKING INTENT!!!"
Re: Current Playlist
« Reply #15421 on: November 07, 2017, 03:39:25 am »
At work...

NP: SAXON - Wheels of Steel (in need of some nostalgia)
"Live for today... tomorrow never comes".

Offline Eternal_Sorrow

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1047
Re: Current Playlist
« Reply #15422 on: November 07, 2017, 06:32:35 pm »
The Dark Element - The Dark Element

This is way better then expected... Even it is just fucking Cain's Offering with Anette on vocals, at least Jani Liimatainen is actually playing some god damn riffs this time!

Offline Luxi

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 577
  • "SADISTIC FUCKING INTENT!!!"
Re: Current Playlist
« Reply #15423 on: November 07, 2017, 11:21:23 pm »
Nostalgia reigns - listening session pt. 2

(...at work again...)

NP: MOTÖRHEAD - Bomber
"Live for today... tomorrow never comes".

Offline Sargon the Terrible

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 4374
  • Ia Ia Cthulhu F'Thagn!
Re: Current Playlist
« Reply #15424 on: November 08, 2017, 02:48:33 am »
Morbid Angel - Kingdoms Disdained

Better than Ilud, but that's not saying a lot.  Still just bland and boring.

Offline MetalMike

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3292
Re: Current Playlist
« Reply #15425 on: November 08, 2017, 05:33:07 am »
Morbid Angel - Kingdoms Disdained

Better than Ilud, but that's not saying a lot.  Still just bland and boring.

I was wondering about that one. After getting a little excited over Exhumed I was thinking asome Morbid Angel might be fun but not so sure now...
We need it as a liquid in our veins instead of blood

Offline BrunoRedSox

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 500
Re: Current Playlist
« Reply #15426 on: November 08, 2017, 08:01:21 am »
Vhäldemar - Against All Kings

This is just too awesome.  :headbang: :headbang: :headbang:
Metal is forever
In every Single matter
Metal is forever
Nations come together

Offline Luxi

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 577
  • "SADISTIC FUCKING INTENT!!!"
Re: Current Playlist
« Reply #15427 on: November 08, 2017, 10:11:33 am »
Shrapnel - The Virus Conspires

Tight, balls-squeezing Thrash from UK!  :super:
"Live for today... tomorrow never comes".

Offline Eternal_Sorrow

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1047
Re: Current Playlist
« Reply #15428 on: November 08, 2017, 02:54:29 pm »
Vhäldemar - Against All Kings

This is just too awesome.  :headbang: :headbang: :headbang:

Agreed, wish there was more originals though and not just the EP rehashed.

Offline Eternal_Sorrow

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1047
Re: Current Playlist
« Reply #15429 on: November 08, 2017, 10:56:18 pm »
Amberian Dawn - Darkness of Eternity

Well this is surprisingly damn good, and way more varied then I expected!

Offline metal_xxx

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 869
Re: Current Playlist
« Reply #15430 on: November 09, 2017, 04:35:19 am »
Kampfar - Profane

Offline Eternal_Sorrow

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1047
Re: Current Playlist
« Reply #15431 on: November 09, 2017, 09:53:11 am »
I'm enjoying it as well. Love the cover art.

Today:

Elvenking - Secrets of the Magick Grimoire

This is a lot of fun. Way better than The Pagan Manifesto imo

I dunno upon my first listen there is way to much Chuga Chuga shitty rhythm work that gives the a crappy modern metalcore feel.  It almost doesnt even sound like power metal anymore.  Granted there are quite a few killer sections and a few actual good songs, but its kinda bloated with filler.

The Unguided - And the Battle Royal

For crappy modern metal this is alot more fun lol

Offline BrunoRedSox

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 500
Re: Current Playlist
« Reply #15432 on: November 09, 2017, 12:25:31 pm »
I dunno upon my first listen there is way to much Chuga Chuga shitty rhythm work that gives the a crappy modern metalcore feel.  It almost doesnt even sound like power metal anymore.  Granted there are quite a few killer sections and a few actual good songs, but its kinda bloated with filler.

I think it's really fun. I haven't noticed a metalcore vibe, thank god hahahaahahah

Metal is forever
In every Single matter
Metal is forever
Nations come together

Offline MetalMike

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3292
Re: Current Playlist
« Reply #15433 on: November 09, 2017, 06:42:44 pm »
Autumns Eyes - Ending Life Slowly
Judas Priest - Defenders of the Faith (must have caught the nostalgia bug from Luxi)
Mausoleum Gate - Into Dark Divinity
We need it as a liquid in our veins instead of blood

Offline Luxi

  • Staff
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 577
  • "SADISTIC FUCKING INTENT!!!"
Re: Current Playlist
« Reply #15434 on: November 09, 2017, 11:41:26 pm »
Judas Priest - Defenders of the Faith (must have caught the nostalgia bug from Luxi)

My middle name is "Virus", hahah! Glad to spread the disease...  :lol

Anyways, a very good album choice from you regarding this legendary NWOBHM band, and one of the finest albums on Priest's whole album repertoire for sure!!!  :headbang:
"Live for today... tomorrow never comes".